agestagardstjejen

Alla inlägg under april 2012

Av Ågestagårds tjejen - 30 april 2012 22:35

Såå... nu har jag vunnit två chokladaskar 

Men Saga min lill syrran vann också en liten sööt blå kanin 

Men jag hade kul 

Men en av mina bästa kompisar gjorde också illa sig på enna fingret  Men det konstiga var att han gjore illa sig på samma ställe med min enna kompisen som var med när jag gjorde illa mig och att han fick behandling på samma ställe som jag 

LYKA TILL MED FINGRET,KOMPIS 


Ses sen Isa den hästtokiga        

Av Ågestagårds tjejen - 30 april 2012 17:44

Hej!

Idag åkte jag tidigt till stallet,men när jag kom dit såg jag at det var helt tomt 

Men när jag gick in i häststallet såg jag Elin och en annan tjej.

Jag och mamma frågad dem om värför ingen var där. Dom sa att stallet var stängt och att det öppnade kl. 13.30, jag fick röda kinder  Men Elin sa att om jag ville hjälpa till. Men mamma sa att jag inte fick och då gick vi ut och började kella med hästarna Krusen och Dennis. Dom var så söta  Och mamma fick för första gången riktigt bra kontakt med en häst och det var men Dennis     Och nu har jag ett bra tillfele att fråga mamma om vi kan hyra häst i sommar 

Hoppas det fungerar, alltså min plan   Efter det borstade, krafsade hovarna och ryktade Golden eye  Och han var så snött,snäll och gosig  Ska gå på majbrasan i kväll  

GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN KUNGEN,HA EN BRA DAG OCH TACK FÖR ATT DU STYR SÅ BRA ÖVER VÅRT LAND SVERGE 

Ska försöka göra ett till inlägg efter majbrasan  

Hoppas planen fungerar  


Ses Isa den hästtokiga         

Av Ågestagårds tjejen - 29 april 2012 22:16

Lite bilder frå hooks.se:


 
 
 

Ridstövel

Artikelnr 200030


199 Kr 


Med den rätta glansen. Ger bra stöd för foten och benet. Bra både att rida i och på leriga stallbackar. Mycket prisvärd!




 
 

Kombinera produkten med

Produktbild
Ridstrumpor Classic Argyl...
Artikelnr 140053
65 Kr
 
Produktbild
Ridbyxa Comfort CRW®
Artikelnr 100024
299 Kr
 
Produktbild
Vantar Magic
Artikelnr 150011
19 Kr
 
Produktbild
Ridhjälm Classic CRW®
Artikelnr 230056
399 Kr
 

 

 

Passa på!

Ridstrumpor CRW®
29 Kr
Gummistövel CRW®
249 Kr
Grimma Go for Gold
59 Kr

 

Veckans erbjudande!

Produktbild
Regnset Salerno CRW®
Artikelnr. 130057
Nu 599 Kr
 
Produktbild
Lip Balm Effax
Artikelnr. 820075
Nu 29 Kr
 

 

Våra bästsäljare!

Produktbild
Ridstrumpor CRW®
Artikelnr. 140066
29 Kr
 
Produktbild
Grimskaft
Artikelnr. 420565
29 Kr
 
Hälsningar Isa den hästtokiga  
Av Ågestagårds tjejen - 29 april 2012 21:52

Heej har shoppat två dagar i rad nu,det här är vad jag köpte 


Dag 1:


1.Ett par jätte snygga och biliga ridstövlar,skostorlek 38, 199 kr. snaka biliga 


2.Ridhanskar 2 pack för 22 kr. biligt,biligt 


3.Ett ryktset med väska för 389 kr. Ganska bra pris men det är det värt för nu kan jag göra Golden Eye fin. Han är snyggast i hela stallet 



Dag 2:


1.Ett par ridskor med bomull i sig, skostorlek 39, kostade 20 kr. på loppis 


2.14 hästböker för 80 kr. på samma loppis som  ridskorna 


Fick det biligt för bara 100 kr. 


NYHETER!

Imorgon ska jag få åka till ågestaridskola,imorgon kommer vi få besök och imorgon är det majbrasa  


Hälsningar Isa den hästtokiga  




  

Av Ågestagårds tjejen - 28 april 2012 20:58

Hej idag frågade jag pappa om jag och min lill syrra Saga skulle få hyra en häst 


Jag: Pappa kan vi inte hyra en häst,under sommaren snälla?!

Pappa:Tror inte det!

Då visade jag en sida jag hade hittat på datorn och visade honom den.

Pappa fick jätte sttora överaskade ögon och jag lede för mig själv.

Och så letade vi och letade.

Och nuhar jag hittat en bra hemsida 

Så att vi kommer kanske hyra en häst i sommar 

Men mamma vet inte det än så vi får vara vaksamma.

Och pappa ska troligtviss ringa och fråga om vi kan hyra en häst och lite så, så håll tumarna 






LOVE HORSES 


Ses den hästtokiga!!!!!!    

Av Ågestagårds tjejen - 27 april 2012 12:18

Hej igår hände det något hämskt 

Jag åkte in på akuten.

För:

Först skulle jag gå till sportfältet, då träfade jag mina kompisar  

Men sen hände det jag stog på en sak så att jag var närmare ett staket, jag hade fingret på en metall sak som stikte ut och så hoppade jag ner och då gick massa skin av.

Och jag såg senorna och massa kött. Så det blöde enormt mycket och det dropade ne massa blod på skorna. Då gick jag till min skola som var nära sportfältet. Där fick jag hjälp av Tina hon såg på såret och såg att det var jupt och att vi behövde gå vårdcentralen. Där sa dom att vi behövde åka till ett annat ställe och sy. Men där snyde dom inte så vi fick åka till Karolinska. Och där var vi i 10 min och så kollade dom på mitt sår. Och efter 6 timmar kom en kvinna och sa att vi skulle vänta på ett rum som hete 24 där fick vi vänta i 1 timme till 

Och sen kom en kvinna in och hon gav mig 1 sprutta aom kom jätte långt in. Och det gjorde jätte ont men jag skrek inte.

Och sen fick jag en pigilin.

Och senskulle dom börja sy men det händes inte och dom var jätte trevliga.

Jag började med att få hjälp ca 01.20 på natten.

Jag kom hem ca 02.40

Och nu behöver jag vara hemma hela dagen ses sen 

Men den hämskaste nyheten jag fick var att ja inte kommer kunna rida idag 

Och kommer inte heller kunna sköta om Golden eye idag.

ÄLSKAR DIG GOLDEN EYE 


Ses Isa den hästtokiga     





  

Av Ågestagårds tjejen - 24 april 2012 15:57

Hej igår sköte jag om Golden eye= min sköthäst  

Älskar honom  


Vem har du som sköthäst?!

I vilket stall står stot/hingst?!


Ses Isa den hästtokiga   

Av Ågestagårds tjejen - 21 april 2012 19:45

Hej har haft det fult upp på sistone så jag har inte hunit blogga så mycket  

Igår var jag föresten på disco, det var min vi hklass,s disco  

Och vi fik inte ihop 3.000 kr. och inte ihop 4.000 kr. utan hela 5.000 kr.  

Alla som gick i 1,2,3 fick komma på discot   

Och vi hade en grill kiosk där man kunde köpa grillade korvar och mashmellows,det var min pappa som  höll i kiosken med grillningen  

TACK alla ni som KOM på discot ni har hjälpt och mycket inför klassresan  

Ses en ska kolla på ågestaridskola på youtobe nu  

Om ni vill kolla hur det ser ut på en tärengträning så sök på ågesta RK  

NYHETER TILL MIG!

Jag kommer få åka till ågestaridskola men min kompis på måndag  


Ses Isa den hästtokiga  

Presentation


Hej jag är en hästtjej på 10 år
Älskarhästar och djur t ex. min kanin Scilla som ni ser på bilden åvanför.
kommentera,ställ frågor och gör gästbokinlägg!Tipsa gärna andra om bloggen så kan jag följa din!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Vilken smak ska jag ta på hästgodis??!
 Äpple 17 kr.
 Mint 17 kr.
 Hästgodis Äpple/Kanel Happy Day 49 kr
 Hästgodis Classic Happy Day 49 kr
 Knabber-sticks Effol 49 kr
 ??????!

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<<
April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards